Dolce vita

Opis

Inspirowane "Dolce Vita" Felliniego, "Kartoteką" Różewicza i "Skowytem" Gingsberga


Dolce Vita! Panorama współczesnej Warszawy! Życie nocne! Towarzyskie i uczuciowe! Portret mojego pokolenia!” - tak Marcello, trzydziestoparoletni copywriter, reklamuje swoją pierwszą powieść. Powieść nieukończoną, bo w procesie twórczym ciągle przeszkadza bohaterowi jego praca w agencji reklamowej, związek z Emmą, który od dawna ma status „to skomplikowane” oraz korowód barwnych postaci, które niczym w „Kartotece” Różewicza przewijają się przez jego małe mieszkanie przy Placu Zbawiciela. Lokalizacja kupionej na kredyt kawalerki również nie ułatwia Marcelowi sprawy, ponieważ aspirujący pisarz kocha „bywać” i imprezować - a jak tu pisać, kiedy pod oknami kuszą modne kluby i znajomi? 

Opowieść o współczesnym Piotrusiu Panie, przedstawicielu generacji, która chciałaby od życia „czegoś więcej” niż rodzice, ale boi się podejmowania decyzji, zobowiązań i brania odpowiedzialności za cokolwiek.

Autorzy z brawurowym poczuciem humoru budują niesamowity świat, w którym przemycają gorzki portret współczesnego zagubienia i nieporadności. Spektakl z pogranicza realizmu magicznego, groteski i teatru psychologicznego, staje się dla aktorów okazją do zbudowania wyrazistych, charakterystycznych postaci, a dla widzów - do zmierzenia się z czułą, choć niepozbawioną ironii, diagnozą pokolenia. 

PRZEDSTAWIENIE TRWA  2 godz. 30 min. z przerwą
Rekomendowany dla Widzów od lat 16.


Premiera

  • maj 2023

Ilość przedstawień

  • Twórcy

    • Autorzy Julia Holewińska
    • Kuba Kowalski
    • Reżyseria Marcin Hycnar
    • Scenografia Martyna Kander
    • Kostiumy Anna Adamek
    • Muzyka Mateusz Dębski
    • Światło Karolina Gębska
    • Konsultacja choreograficzna Anna Hop
  • Oprawa muzyczna - realizacja i nagranie.

    • Kontrabas Wojciech Gumiński
    • Perkusja Dominik Stankiewicz
    • Fortepian i pozostałe instrumenty Mateusz Dębski
    • Realizacja nagrań Miłosz Smyl
  • W spektaklu wykorzystano utwory

      •  „LAMBADA” zespołu KAOMA (słowa i muzyka: Los Kjarkas, Gonzalo & Ulises Hermosa-Gonzales) w aranżacji Mateusza Dębskiego
      • Fragment utworu "Skowyt" Allena Ginsberga w przekładzie Bogdana Barana


       

  • Spektakl bierze udział w 30. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

    • Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

      W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Dominik Gac, Piotr Hildt, Anna Jazgarska, Szymon Kazimierczak, Andrzej Lis, Wanda Świątkowska

       


Deklaracja dostępności